Ruukin ja Tyrnävän Osuuspankit näyttävät mallia
Julkaistu 11.05.2016
Ruukin ja Tyrnävän Osuuspankit ovat ottaneet käyttöönsä palvelupistesilmukat selvityksemme mukaan ensimmäisinä pankkeina Oulun ja Raahen Seutukunnissa. Palvelupisteeseen asennettu induktiosilmukka helpottaa sekä kuulolaitteiden käyttäjien asiointia, että pankin henkilökunnan työtä.
"Asiakkailta saamamme palautteen mukaan tekniikka toimii hyvin ja heidän on nyt helpompi asioida pankissamme. Täten olemme yllättäneet positiivisesti asiakkaat, jotka joutuvat käyttämään kuulolaitetta mm. ikääntymisestä johtuvan kuulon alentumisen takia. Todella positiivinen asiakaskokemus.” kertoo Ruukin Osuuspankin toimitusjohtaja Kalle Arvio.
Hyvin suunnitellut palvelu- ja neuvottelupisteisiin asennetut induktiosilmukat helpottavat myös keskustelujen pitämistä luottamuksellisina. Keskustelut voidaan käydä normaalilla äänenvoimakkuudella ja induktiosilmukan signaali rajoittuu pienelle alueelle eikä kantaudu ”vääriin kuulolaitteisiin”.
Qlu:n toteuttamat palvelupistesilmukat tarkastetaan SFS-EN 60118:4 standardin mukaisesti ja julkaistaan kuuloesteettömyysportaalissa http://maps.qlu.fi
Ruukin ja Tyrnävän Osuuspankkien palvelupistesilmukat löytyvät täältä:
http://maps.qlu.fi/fi/view/116/118
http://maps.qlu.fi/fi/view/126/128
Oletko nähnyt jossakin muussa pankissa palvelupistesilmukan?
Induktiosilmukan tunnistaa kansainvälisestä T-merkistä. Kerro asiasta meille Facebookinkautta https://www.2343ec78a04c6ea9d80806345d31fd78-gdprlock/qluoy/