Qlu on mukana Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa

Onhan siinä Avainlippu?

Julkaistu 02.05.2018

Qlu Oy on mukana Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa. Kampanjan myötä haluamme muistuttaa kotimaisen työn merkityksestä palvelumme taustalla.

-Lähdimme mukaan kampanjaan, koska haluamme korostaa sitä, että Qlu-kartoitus on kehitetty Suomessa ja se on ainutlaatuinen koko maailmassa. Yrityksellemme Avainlippu merkitsee symbolia laadukkaasta kotimaisesta työstä, josta voimme tuntea ammattiylpeyttä. Palvelullemme Qlu-kartoitus on myönnetty Avainlippu osoituksena Suomessa tuotetusta ja Suomessa työllistävästä palvelusta, toimitusjohtaja Juha Nikula kommentoi.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää palvelulle, joka on tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki palveluun kohdistuvat kustannukset. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

Kolmevuotisella Onhan siinä Avainlippu -kampanjalla Suomalaisen Työn Liitto haluaa nostaa Avainlipun sille kuuluvaan arvoon.

-Tutkimustulokset kertovat, että suomalaiset haluavat tehdä arvopohjaisia valintoja. Tämä usein unohtuu ostopäätöshetkellä. Kampanjan avulla pysäytämme asiakkaan ostopäätöksen äärelle. Opetamme tarkastamaan ostotilanteessa, onko tuotteessa tai palvelussa Avainlippu. Näin autamme asiakkaita tekemään omien arvojensa mukaisia valintoja, kertoo kampanjan projektipäällikkö Merja Mantila Suomalaisen Työn Liitosta.

Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Tunnettuus yrityspäättäjien keskuudessa on 92 prosenttia. Suomalaisista suurin osa (71 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.

Kampanja tulee pitämään sisällään muun muassa tv-filmejä, radiomainontaa, tutkimusta, viestintää sekä tapahtumia, kuten Suomen suurimmat avoimet ovet Tervetuloa meille -viikolla syksyllä. Osallistu kampanjaan ja keskusteluun somessa #Avainlippu #OnhansiinäAvainlippu

Kampanjan verkkosivustolta löydät lisämateriaalia kampanjaan liittyen www.avainlippu.fi

Lisätietoja:
Juha Nikula, Toimitusjohtaja, Qlu Oy, p. 040 5881 138, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Merja Mantila, projektipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, p. 050 330 3640, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Qlu Oy tuottaa asiantuntijapalveluita, joiden avulla kokoontumistilat ja palvelupisteet voidaan suunnitella kuuloesteettömiksi. Qlu-kartoituksen avulla induktiosilmukoiden toiminta testataan SFS-standardin mukaisesti ja tulokset visualisoidaan kuuluvuuskartoiksi, joiden avulla kuulolaitteen käyttäjät tietävät missä kuuluu hyvin. Kuuloesteettömät tilat ja niiden kuuluvuuskartat löytyvät kuulokuvat.fi –palvelusta, joka on käyttäjille maksuton.

Onhan siinä Avainlippu -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten yhteinen kolmivuotinen kampanja. Kampanjan tehtävänä on lisätä Avainlippu-alkuperämerkin tunnettuutta ja vaikutusta ostopäätöksiin.